CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, May 20, 2010

How Do You Take Your Pills?

Ni I nak tanya, macam mana korang semua makan ubat yer? Sebab lain org lain caranya..

Setakat ni berjaya identify 4 cara:

CARA 1
Makan pil satu persatu, maksudnya telan satu pil, minum seteguk air, telan pil, minum seteguk air..dan seterusnya..kalo ada sepuluh jenis, ulangla 10 kali.

CARA 2
Kumpul semua pil, telan sekali harung, lepas tu minum air.

CARA 3
Ni antara yg sempoi..telan pil satu persatu, tanpa air langsung.

CARA 4
Cara ni mmg paling hebatla..telan byk-byk pil sekali, tak minum air langsung.

Jadi, dalam byk2 tu, saya termasuk golongan yg pertama tu yer..mmg slow mo lah..tak kira lah kecil mana pun pil tu, mmg dia takkan masuk dgn pil2 yg lain..tetap saya makan satu persatu..hehehe..

Haaa..silala beri komen yer..I nak le tau jugak korang ni jenis makan ubat mcm mana..

5 apples:

ezan

salam kenal..

ezan pun jenis yg xsuka makan ubat.. tp terpaksa la kan sejak2 pregnant ni.. ... for me.. ezan guna cara 1... cara org takut mkn ubat.. hehehe...

Baby Lyana

ha..shaf cara no 2..tp kalau pil tu x berapa byk dan besar2..kalau besar2 cam OBICAL....takkan nak telan 4 biji besaq2 sekaligus!

ade kawan kita dulu, my roomate..telan ubat kena ngan pisang...sbb dia x leh telan..heheh

AppleCrux

ezan : Hi! Thanks for dropping by! And salam perkenalan jugak!

AppleCrux

Shaf : Woo..telan dgn pisang? Kalo I mesti langsung takleh telan dah..

Jaja

ikut size pil...kalau lebih krg sama 3-4 biji masuk je semua...tekak kene lurus so tak tercekik...kalau sebijik2 kan jenuh and kalau bnyk kembung perut telan air :-)